رئیس جمهوری مکزیک گفت که قطعا کشورش پولی بابت دیواری که ترامپ قول ساخت آن را در مرز با مکزیک داده است، نخواهد پرداخت.

رئیس جمهوری مکزیک : قطعا پول دیوار ترامپ را نمی دهیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از العالم، «انریکه پینا نی‌یه‌تو» به دنبال سخنان دیروز(چهارشنبه) دونالد ترامپ در باره ساخت دیوار در مرز مکزیک و دریافت هزینه آن از مکزیکی ها گفت: کشورش قطعا هیچ مبلغی بابت ساخت دیوار نخواهد پرداخت.

رئیس جمهوری مکزیک درهمین حال برعلاقه مندی کشورش برای برقراری روابط خوب با آمریکا تاکید کرد.

ساعاتی پیش از اظهارات رئیس جمهوری مکزیک، دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی گفت که برای قطع مهاجرت های غیر قانونی و عملیات قاچاق از طریق مکزیک به آمریکا، دیوار مرزی می سازد و هزینه اش را از دولت مکزیک خواهد گرفت.

ترامپ از زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری خود، بارها برساخت دیوار درمرز مکزیک و دریافت هزینه آن از مکزیکی ها اصرار کرده است.  

آمریکا و مکزیک دارای مرزمشترکی به طول افزون بر ۳۲۰۰ کیلومترهستند و برآورد شده است ساخت دیوار در این مرز ۱۴ میلیارد دلار هزینه داشته باشد.

ترامپ، روز جمعه،  ششم ژانویه هم در توییترش نوشت: "رسانه‌های ریاکار گزارش نمی‌دهند که هر پولی که برای ساخت دیوار بزرگ مصرف شود، بعداً توسط مکزیک پرداخت خواهد شد".

توییت رئیس جمهوری منتخب آمریکا، پاسخ به انتقاد برخی رسانه‌ها بود که او و تیمش را به مصرف پول مالیات دهندگان برای ساخت دیوار مرزی متهم کرده بودند.

این انتقادها پس از آن مطرح شد که شماری از اعضای جمهوری‌خواه کنگره و یکی از مشاوران ارشد ترامپ، خواهان اختصاص بودجه چند میلیارد دلاری برای ساخت دیوار مرزی شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.